کروز کنترل تطبیقی یا همان ACC چیست و چگونه کار می کند؟

کروز کنترل تطبیقی یا همان ACC چیست؟

کروز کنترل معمولی می تواند سرعت ثابتی را که شما تنظیم کرده اید حفظ کند. کروز کنترل تطبیقی یا همان ACC نسخه بهبود یافته کروز کنترل معمولی است. ACC به طور خودکار سرعت ماشین شما را تنظیم می کند تا با سرعت ماشین مقابل شما مطابقت داشته باشد. اگر سرعت خودروی جلویی کاهش یابد، ACC می تواند به طور خودکار با آن مطابقت کند. هنگامی که خودروی جلویی از لاین شما خارج شد یا شتابی فراتر از سرعت تعیین‌شده خودروی شما گرفت، ACC به خودروی شما اجازه می‌دهد تا به سرعتی که تعیین کرده‌اید بازگردد. به غیر از تنظیم سرعت، فقط باید سیستم را روشن کرده و مسافت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کروز کنترل تطبیقی یا همان ACC چیست؟

کروز کنترل تطبیقی یا همان ACC چیست؟

چگونه از کروز کنترل تطبیقی یا همان ACC استفاده کنیم؟

کنترل‌های خاص بسته به نوع خودروی خاص شما متفاوت خواهند بود، اما معمولاً باید با تنظیم سرعت کروز و فاصله زیر تا ماشین پیش رو شروع کنید.

فعال سازی/غیرفعال سازی کروز کنترل تطبیقی یا همان ACC

اکثر سیستم ها با کنترل های روی فرمان کار می کنند. شما همچنین می توانید در هر زمان با استفاده از ترمز یا پدال گاز در این سیستم مداخله کنید.

فعال سازی کروز کنترل تطبیقی یا همان ACC

کروز کنترل تطبیقی یا همان ACC

تنظیم سرعت

با استفاده از دکمه سرعت +/- می توانید سرعت را تنظیم کنید. همچنین می توانید به صورت عادی شتاب بگیرید تا به سرعت دلخواه برسید. سپس دکمه ای را فشار می دهید تا ACC سرعت را به خاطر بسپارد. اکثر سیستم های ACC تا حدود ۲۵ مایل در ساعت کار می کنند.

تنظیم فاصله

سیستم های ACC به شما این امکان را می دهند که فاصله یا فاصله زمانی زیر را بین خودروی خود و خودروی پیش رو تعیین کنید. سیستم‌های ACC گزینه‌های مختلفی را برای فاصله خودرو به خودرو ارائه می‌دهند، مانند: مسافت کوتاه، متوسط یا طولانی. با تغییر شرایط ترافیکی، می‌توانید تنظیمات را در هر زمانی تغییر دهید. تنظیم طولانی تر برای اکثر رانندگی توصیه می شود.

چگونه کروز کنترل تطبیقی یا همان ACC کار می کند؟

مانند سیستم‌های کروز کنترل استاندارد، ACC ماشین شما را تا زمانی که چیزی جلوی شما نباشد با سرعتی که تعیین کرده‌اید حفظ می‌کند. یک واحد حسگر برای تعیین فاصله بین ماشین شما و سایر ماشین های جلویی اضافه شده است.

سنسورهای سرعت و فاصله ACC از اطلاعات دو حسگر استفاده می‌کند:

یک سنسور فاصله که فاصله خودروی جلویی را کنترل می‌کند و یک سنسور سرعت که به‌طور خودکار ماشین شما را شتاب می‌دهد و سرعت آن را کاهش می‌دهد. ACC از اطلاعات این سنسورها برای تنظیم سرعت شما و حفظ فاصله تنظیم شده از خودروی مقابل استفاده می کند.

کروز کنترل تطبیقی یا همان ACC در چه خودروهایی وجود دارد؟

کروز کنترل تطبیقی یا همان ACC در خودروهای به روز چینی که وارد کشورمان شده دیده میشود. خودروهایی همچون آریزو ۶ پرو ، تیگو ۸ پرو ، تیگو ۷ پرو ، تیگو ۸ پرو مکس ، سری خودروهای اکستریم ، KMC K7 و خودروهایی از این دست از آپشن کروز کنترل تطبیقی یا همان ACC استفاده میکنند.

برای خرید لوازم یدکی تیگو ۷ پرو و لوازم یدکی تیگو ۸ پرو از فروشگاه سوران پارت اقدام کنید

نوشته قبلی

آپشن AFS یا سیستم چراغ های تطبیقی چیست؟

نوشته بعدی

آپشن سیستم هشدار خروج از لاین LDW چیست و چگونه کار میکند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری
× قیمت کالا را استعلام بگیرید