آپشن سیستم هشدار خروج از لاین LDW چیست و چگونه کار میکند؟

آپشن سیستم هشدار خروج از لاین LDW در خودرو چیست؟

LDW مخخف کلمه Lane Departure Warning به معنی هشدار خروج از لاین است. این سیستم می تواند جان خیلی از افراد را نجات دهد. برای کشف بهترین عملکرد ، رانندگان و تکنسین‌های خودرو باید نحوه عملکرد خروج از خط و نحوه عملکرد بهینه آن را بدانند. در این مقاله، سیستم‌ هشدار خروج از لاین و نحوه عملکرد آن‌ها را توضیح می‌دهیم و چند کاربرد امروزی در جاده‌ها را نشان می‌دهیم.

Lane Departure Warning یک سیستم پیشرفته کمک راننده (ADAS) است که در بسیاری از وسایل نقلیه جدیدتر یافت می شود. هنگامی که به طور غیرمنتظره ای از خط خود خارج می شوند به رانندگان هشدار می دهد.

هنگامی که اتومبیل ها به طور غیرمنتظره از جاده خارج می شوند، تصادفات شدیدی رخ می دهد و می توانند باعث مرگ و میر افراد زیادی شود . بیش از ۱٫۹ میلیون تصادف با وسیله نقلیه در ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ رخ داده است. از این تعداد، ۵۷ درصد مربوط به خروج از جاده بوده است که از این تعداد، ۳۳۹۰۰۰ مجروح و نزدیک به ۱۲۰۰۰ کشته برجای گذاشته است.

آپشن سیستم هشدار خروج از لاین LDW این امکان را دارد که تصادفات وسیله نقلیه که به دلیل انحراف به چپ و راست خطوط رخ میدهد را تا ۱۱ درصد کاهش دهد. و هنگامی که این نوع تصادفات رخ می دهد، سیستم LDW وقوع آسیب را تا ۲۱٪ کاهش می دهد.

آپشن سیستم هشدار خروج از لاین LDW چگونه کار می کند؟

آپشن سیستم هشدار خروج از لاین LDW از دوربین های رو به جلو که روی شیشه جلو، نزدیک آینه دید عقب نصب شده اند، استفاده می کند. دوربین ها علائم خطوط را کنترل می کنند. اگر خودرو شروع به خروج از لاین مشخص شده در حالی که چراغ راهنما خاموش است، سیستم به راننده هشدار می دهد. هشدار خروج از خط می تواند یک هشدار صوتی، نشانگر داشبورد یا لرزش صندلی یا فرمان باشد.

نوشته قبلی

کروز کنترل تطبیقی یا همان ACC چیست و چگونه کار می کند؟

نوشته بعدی

لوازم یدکی برلیانس h220 را از کجا تهیه کنیم تا خیالمان راحت باشد؟

2 دیدگاه در “آپشن سیستم هشدار خروج از لاین LDW چیست و چگونه کار میکند؟

  1. آپشن خیلی خوبیه ولی با این رانندگی هایی که تو ایران میبینیم خیلی سال زمان میبره که بشه از همچین آپشنی استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری
× قیمت کالا را استعلام بگیرید