سر سیلندر بدون شک یکی از قطعات مهم و یکی از اصلی ترین اجزای خودرو است.
چرا که ارتباط مستقیم با موتور و عمل احتراق داخل موتور دارد.
در بررسی موتور با سیلندر ، سر سیلندر و کارتل رو به رو هستیم.
در این مطلب ما قصد بررسی سر سیلندر را داریم.
سر سیلندر قسمتی است که با اتاق احتراق تماس مستقیم دارد و از این رو در معرض گرما بسیار شدیدی قرار دارد.
پس باید از جنس با کیفیت و درجه یک در ساخت آن استفاده کرد که توانایی مقابله با گرما را داشته باشد.
معمولا سر سیلندرها از جنس چدن مقاوم و یا آلومینیوم ساخته می شوند.
اگر میزان حرارت از حد عادی و قابل قبول سر سیلندرها فراتر رود اصطلاحا سر سیلندر می سوزد و در این صورت چاره ای جز تعویض و هزینه گزاف ندارید.
سر سیلندرها در راس موتور قرار دارند و از طرفی سوپاپ ها و منیفولدها روی این قطعه قرار می گیرند.
از طرف دیگر قسمت ما بین سر سیلندر و موتور به وسیله واشر سر سیلندر پشتیبانی می شود.
برای دیدن لوازم یدکی برلیانس H220 به لینک زیر مراجعه کنید
برای دیدن لوازم یدکی برلیانس H230 به لینک زیر مراجعه کنید
برای دیدن لوازم یدکی برلیانس H320 به لینک زیر مراجعه کنید
برای دیدن لوازم یدکی برلیانس H330 به لینک زیر مراجعه کنید
باید اشاره کرد که اهمیت واشر سر سیلندر کمتر از سر سیلندر و خود سیلندر نیست.
این قسمت وظیفه پشتیبانی و آب بندی را به عهده دارد و در حقیقت این ۲ قطعه را به هم چفت می کند.
واشر سر سیلندر اگر درست عمل نکند و یا بی کیفیت باشد باعث ورود و قاطی شدن آب در حال چرخش با روغن می شود.
این قطعه نیز مانند سر سیلندر گرمای بالایی را متحمل است و از چند لایه تشکیل شده است.
توجه داشته باشید که در صورتی که آمپر شما درجه بالا را نشان می دهد و اصطلاحا در حال جوش آوردن است ، خودرو را متوقف کنید.
چرا که باعث آسیب جدی به واشر سر سیلندر و خود سیلندر می شود.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.